Gårdagen

Igår var det  Lucia och då var jag, Anton, Alfred, Fredrik och Evelina hemma hos mormor och bakade papparkakor. Eller Evelina bakade inte, hon satt och läste i en skolbok om temaarbete. Hon ska bli lärare ;) Jag är övertygade om att jag bakade mest! Fick dock extra deg eftersom jag skulle baka ett papparkakshus också.


Detta skulle bli två stycken papparkakshus, en liten stuga, och ett "tält". Tyvärr gick en tältvägg sönder så det blev bara en stuga.


Såhär fint (?) blev det till slut. Lägg märke till de extra detaljerna så som skorstenen och fönstret i dörren! Dessutom står dörren på glänt. Jag hade planerat att sätta in ett värmeljus men det finns ju en risk (och den är ganska stor) att glasyren smälter och huset faller ihop, och det vill jag inte riskera!

Amanda - Jag har gjort det alldeles själv! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0