God Jul!

Idag är det den 24 december och julafton. Sitter och väntar på att Cicci, Rune och min Ola ska komma förbi :)

Igår var hela pappas släkt hemma hos min faster. Som vanligt när det vankas sammankomster med den sidan av släkten, så fanns det även på denna träff ett tema. Och det var ingetn mindre än Ernst. Inget jag skulle föreslå på en studentfest, men min kära farbror var väldigt avundsjuk på Ernst, fast han skulle ju aldrig i hela livet erkäna det själv. Det var iaf att jädrans snack om denna stackras Ernst (barfota-Ernst, sommartorpet-Ernst, ni vet vem jag menar) Min klockrena farmor hade inte riktigt varit med på det samtalet till att börja med, så hon visst inte hur mycket Roffe avskyde Ernst, så helt plötsligt säger hon: "Men Rolf, den tröjan du har på dig, Ernst hade ju en lika dan på "jul med Ernst", samma färg tror jag med" Att han inte fick en hjärtattack och dog! HAHA Resten av den kvällen/natten spenderade han med att försöka sälja sin Ernst-tröja, som han så fint kallade den. Pappa budade 7 kr, David ville nog hellre ha betalt för att han ens skulle kunna ha den i sin garberob.


Han skulle bara veta vad mycket skit som sopttades över honom igår, eller så skulle han inte det....


Amanda - Hysteriskt är nog det enda ord som passar någorlunda bra... ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0