Hemma

Nu är jag hemma, efter en lång dag på bussen och i köpenhamn! Utställningen som vi var på va sådär lagom mysig. Jag trodde själva kropparna skulle vara äckligare än de var, och att de dessutom skulle vara många fler.

Bara man inte kollade på huvudena gick allt fint, då såg musklerna, skelettet och senorna ut som plast och jag intalade mig själv, flerar hundra gånger om, att det var det med! Men om man ens slängde en blick upp mot huvudet fick man pytteskin över hela kroppen och man rös så att det kändes sådär äckligt längs ryggraden. För kvar på huvudet satt nämligen ögon, öron, ögonfransar och ögonbryn. (Förutom alla muskler då...) Det var riktigt äckligt, och den döda kroppen som faktiskt stod där blev plötsligt verklig.

Sen fanns där lite organ och sånt, fick balnd annat se en sönder rökt lunga. Aldrig mer en cigarett i hela mitt (förhoppningsvis) långa liv! Det var nog bland det vidrigaste jag sett.

Foster fanns där med, liggandes i någon väska i en rund behållare. Det var en väldigt skum känsla, jag var så himmla fashinerad, samtidigt som jag var grymt äcklad för de var alldeles genomskinliga så man såg alla ben. Första fostret vara bara några veckor gammal, då påminde den väldigt mycket om ett grodyngel, så det gick ganska bra, men sen när de började komma upp i 30 veckor var jag spy färdig, den såg ut som en riktig bebis, förutom att huden var genomskinlig. Särskilt illa mådde jag när jag tänkte på att det låg en lite unge i en behållara några decimeter framför mina ögon. När den tanken väl var tänkt var det kört.... "den kunde haft ett liv!", "vad var det som hände som gjorde att den dog?", "när dog den?", "var det en kille eller en tjej?", ja sånna frågor som man absolut inte får tänka i de tillfället. Jag försvann ganska omgående ut till toaltetterna efter det kan jag medela!

Men vi han även med lite annat än att kolla på döda kroppar. Vi fick några timmar att strosa runt på ströget. Det fullkommligt kliade i fingrarna på mig när vi var inne i alla roliga affärer med alla fina sjalar, nyårsklänningar, tröjor, och för att inte tala om korsetter! HAHA! ;) Men det är snart jul och pengarna som finns kvar på kontot är till för julklappar, så jag fick nöja mig med en rosa palestinasjal med silvertrådar i :)

Lite bilder för att sammanfatta resan:
En mycket sexig Jonna på bussen, klockan 7 på morgonen... ;)
Jonna på bussen, kl. 07.00, hon kan faktiskt inte hjälpa att hon är HET!

Jennifer och Linnéa, samma tid som ovan, men de är söta som aldrig förr!

Bak i bussen satt bland annat Jasmine och Sofia Christiansson

Elin och Hanna var fruktansvärt söta när de tog upp varsin macka och började kletat på räkost. Bre macka hemma? Nejdå! ;) HAHA!

Jag, Jonna, Jennifer och Linnéa inne på Burger King på ströget :)

Sandra, Sanna och Hanna på BK :)

Jag vet att jag har skrivit megamycket nu, men jag måste bara berätta en sak till! Eftersom bussen avgick från skolan väldigt tidigt sov de flesta en timme på morgonen, jag inräknad. Jag vaknar någon gång strax innan Halmstad av att alla börjar applådera, längst fram i bussen ser jag nått som lyser, så jag kikar fram bakom säterna för att kolla vad som står på. Då ser jag Suss och Maria, våra underbart söta lärare, iklädda vita lakan, med glitter i håret, bärnades på varsitt ljus, lussebullar och pepparkakor samtidigt som dom sjunger en lite anorlunda variant av Natten går tunga fjät. När de kommer närmre hör jag att de har bytt ut texten mot olika muskler. Jag kan medela att de var hyffsat populärt att bli väckt av ett vackert lusse-muskel-tåg och få hembakta lussebullar, pepparkakor och julmust. Det har nog aldrig smakat så gott som då! :)

Det var allt för idag! Nu ska jag krypa ner i min varma säng och låta John Blund fånga mig, och hoppas på att han inte släper mig för än tidigast klockan 9 imorgon! Efter lite incidenter, som jag givetvis kommer berätta om imorgon, ska jag inte till skolan imon! Såjag har gjort mig väl förtjänt av en härlig sovmorgon! Sen blir det julklappshandling!

Amanda - Expidition KN-Kärring, lista ut den rebussen om du kan! Blondiie-varning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0