Julbord

I eftermiddags var jag och min älskade familj på skepparstugan ute i steninge och åt julbord. Oj så gott det var, och oj vad mycket mat där fanns och OJ, vad mätt jag blev. Fick sitta och vila en långstund för att ens orka ta mig upp ur stolen!

Nu har jag suttit och skrivit på religionsinlämningen vi har tills imon, den blev hälften av vad den borde blivit men jag pallar inte att sitta och formulera om meningarna så att de blir oändliga. Stefan får står ut med att jag skriver rakt på sak. Det är väl det som kallas kvalité? Jag låssas som det för tillfället! ;)

Jag kommer inte att kunna blogga på ett tag.. Imorgon ska jag sova hos Linnéa för att på tisdag ska vi på en utställning i köpenhamn och bussen går från varberg kl 07.00. Utställningen består av döda kroppar där det inte finns något skin på så att man kan se alla muskler :S Våra lärare tyckte att detta var en perfekt utställning för oss som ska bli massörer och lära oss alla muskler. Jag är inte böjd att hålla med. Vidrigt är det enda ord som kommer upp i huvudet på mig när jag tänker på detta. Tror det var Heydeck som hoppades på att det skulle finnas spypåsar vid ingågen. Det hoppas jag med! En sak är säker, kommer inte äta någon sorts korv till jul! Fy fan!

Dessutom, vi frågade Maria, vår lärare vad det var för några människor som stod där, döingarna alltså, då svarade hon att det är människor som har donerat sina kroppar till vetenskap efter att de har dött. Ola däremot, har som vanligt en annan variant på det hela. Han berättade för mig att det gick rykten om att människorna har blivit avrättade, alltså de har begått nått brott, och inte själv fått välja att de ska stå där. Det gör det hela ännu värre. Jag kommer ha mardrömmar för resten av mitt liv! Och jag som till och med är rädd för trädockerna på ett vanligt muséum... Undra just hur detta kommer sluta!


Japp, det var en gång i tiden en levande människa... åh vad jag inte längtar!


Amanda - Jag ber till gud att vi inte blir inlåsta där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0