Ge mig en anledning att gå!

Hej!
Siiter hemma nu. Borde egentligen plugga, men jag har tappat lusten till de för längesen! Jag börjar undra om den nån gång fanns där... Anledningen till att jag är hemma idag är ganska lätt. Jag hatar min lärare!

Jag skrev ett mail i måndagskväll där jag frågade om vi bara skulle ha betygssamtal eller om vi skulle göra något annat med, för om vi bara skulle snacka betyg, frågade jag om jag inte kunde få stanna hemma eftersom jag tycker det är onödigt att gå upp tidigt på morgonen, åka tåget kl. 9 vara i Vbg fem över halv 10, börja lektionen halv 11, sitta och vänta på att få prata med henne, prata med henne i max 5 minuter och sedan vänta på tåget hem. Men jag skrev också att jag självklart kommer om hon har planerat något annat! Tillbaka fick jag antagligen världens bitchigaste mail, där det står att prioriteringen på denna kursen är väldigt låg och att hon täckte avsluta kursen på ett trevligt sätt men att hon tyckte att det var onödigt att anstänga sig om ingen brydde sig.

Jag blev så fruktansvärt arg och ledsen! Historia är den kurs jag har lagt ner mest tid på efter massagen, och att hon inte ser att jag prioriterar det, inte ser alla timmar jag suttit framför datorn för att skriva en lång jävla uppsats gör mig fruktansvärt ledsen, för det betyder att allt jag gjort bara har varit slöseri med tid! Att hon dessutom påstår att jag inte bryr mig är ju bara löjligt! Ifall jag inte hade brytt mig så hade jag inte mailat och frågat vad vi skulle göra, då hade jag bara sketit i att komma. Jag blir så jävla arg när människor anklagar mig för sånt som de egentligen inte har en endaste aning om! Hon vet ju inte hur mycket tid jag har lagt ner på alla femtioelva uppsater vi fått, så varför anta att jag gjort något annat med tiden, när hon fått in 7-sidorsarbeten veckor innan de egentligen skulle vara inlämnade? Är det de som är att inte bry sig? Tydligen!

Det som mest irriterar mig är att jag frågade i en vänlig ton, och att jag dessutom erbjöd mig att komma om det hände ngt speciellt, och tillbaka får jag anklagelser och spydiga komentarer kastade över mig! Jag är förvånad över att en vuxen människa, som dessutom ska föreställa min lärare, som ska vara en förebild för sinna elever, gör något sådant! För det har till och med jag, som inte bryr mig om skolan, inte prioriterar lektioner, inte bryr mig om något annat än att få vara ledig, vett till...

Så jag hade helt enkelt inte lust att vara snäll och trevlig genom att dyka upp... Om till och med min mamma håller med mig om att jag ska skita i att gå till skolan så är det ju någonting som är fel!

Amanda - Så fruktansvärt skönt det ska bli att äntligen slippa henne efter 2 ½ år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0