Gran Canaria: Res-dag

Onsdagen den 22:a oktober
Dagen började tiidigt! Jag gick upp halv 4 för att Håkan, Sofie, Emma och Ida skulle komma och hämta mig kl. 04.40! Joy! I bilen var det fullt ös, till ungefär ängelholm där alla fyra passagerarna slocknade ganska så omgående...

Framme i Malmö och svågertorp var tåget inställt och vi fick stå ute i kylan och vänta på nästa tåg i våra sommarkläder. Sådär varmt var det... Tåget kom iaf så småningom och det var minst sagt knökat! Vi stod och trängdes med våra enorma väskor bland alla irriterade och morgontrötta människor. Inte den bäst tågresan jag vatt med om...

Det gick snabbt inne på Kastrup, vi hamnade först i kön till inchekningen. Sen var det fritt fram att shoppa och äta! Tiden fördrevs i taxifreeshoppen och vi behövde inte vänta vid gaten i mer än max 10 minuter. Vi kom på planet, som för övrigt hade Bamses farmor på bild vid dörrarna, och där satt vi ett tag och väntade innan jag krampaktigt höll Emmas stackars hand undertiden vi lyfte. Flygresan tog 5 timmar och 20 minuter, undertiden kollade vi på film och åt mat som inte var värd många ören! Landningen var ingen höjdarupplevelse, varken för mig eller för Emma. Jag satt och hyperventilerade och kramade Emmas hand och hon satt och hade ont i öronen. DÅLIGT!

Planet



Transfern till hotellet gick fortare än väntat, när vi fått nycklen till vår lägenhet kollade vi först runt, sen kastade vi på oss våra bikinis och gick ner till stranden nedanför.

På kvällen åkte vi till ett köpcenter för att äta och festa, maten var ingen höjdare, dom ända barerna som fanns där var gaybarer så vi åkte till ett annat ställe där vi fick reda på att klubbarna öppnade vid 2, då var klockan runt 10 och vi orkade inte sitta och vänta på en bar så vi åkte hem och la oss för att nana.



Amanda - Ingen dålig första dag inte!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0