Gran Canaria: Svart dag

Lördag 25 Oktober
Finns inga bilder på vad jag gjorde den dagen, tack gode gud för det! Det är frågan om jag någon gång i mitt liv har varit så bakis. Högst troligt inte! Hade en liten incident med städerskan som inte kunde ett ord engelska, och jag som inte kan ett ord spanska... Lyckades iaf ta mig upp när tjejerna kom hem efterstranden.. Hela tiden försökte Ida tvinnga med mig ut och äta, och till slut gick det. Var nog lika bra det för då hade jag inte ätit något på hela dagen.

Undertiden som vi gör oss i ordning kommer våra kära grannar, finnarna, in till oss. Sämre engelsk har jag noh aldrig hört, inte heller sämre ursäkt för att knacka på... Dom undrade om vi hade ett mobilbatteri, för deras var sönder. Sen helt plötsligt (?) frågade dom om vi ville följa med in i deras lägenhet och festa, vi sa att vi kanske kunde komma senare, för vi skulle ut och äta först. Då visade det sig att som hade snott räkor och en styckad gris från en restaurange. Bakis som jag var va det inte långt ifråh att jag spydde vid blotta tanken av den synen... Tillslut lyckade vi iaf få väck dom från vår dörr och vi kunde göra oss i ordning. Behöver jag säga att vi inte gick in där efter maten?

Amanda - Mitt mål i Ayia Napa är att inte må som jag gjorde då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0