Humöret på topp...

Är det konstigt att man ångrar att man ens stack en fot utanför täcket? Nej inte en sån här dag! Bara kolla här:

1. Under den kyliga natten har mitt lås till cykeln förfrusit, så jag fick inte upp det imorse.
2. Bussen hade redan gått så jag var tvungen att be mamma köra mig
3. Mamma blir arg
4. Mamma tappar sina nycklar och blir ännu argare
5. Mitt tåg står inte på perongen när jag kommer
6. Mitt tåg är försenat 5 minuter
7. Mitt tåg är försenat 10 minter
8. Mitt tåg är försenat 15 minuter
9. Mitt tåg är försenat 40 minuter
10. Tåget som ska gå klockan 8 kommer och går
11. När 8-tåget har gått blir mitt tåg inställt
12. Jag och Linnéa får vänta ytterligare en timme på nästa tåg
13. Det står på TV-skärmarna att 9-tåget är 7 minuter försenat
14. 9-tåget kommer 12 minuter försent
15. Jag och Linnéa kommer försent till dagens andra lektion med 5 minuter (missade hela första lektionen p.g.a. punkt 5,6,7,8,9,11,12,13, 14) 
16. Vi har prov i religion som det går åt helvette på
17. Eftersom min cykel är hemma och förfrusen får jag gå hem
18. Om jag hade vetat att tåget skulle vara så försenat hade jag hunnit elda upp låset och cyklat till stationen, alternativt väntat på nästa buss, alternativt gått till stationen, och där med sluppit punkt 3 och 4.

Dags att avsluta denna underbara dag med lite härligt muskel-, träningslära- och sjukdomsläraplugg! En fin avslutning på en strålande dag.

Jag glömmde nämna en sak! Det snöade på min långa, raka väg hem! Oj så mycket gladare jag blev av det...

Amanda - Ironi, vad är det för nått?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0