Jonnas och Amandas tabbe...

Som jag skrev i förra inlägget tänkte jag nu berätta om den lilla tabbe jag och Jonna gjorde igår. Det var så här:
Vår lektion slutar kl. 3, bussen går 15.01. Amanda och Jonna orkar inte stressa dit eftersom att bussen ändå inte är inne på stationen förens 15.20, och vårat tåg går 15.19. Så vi sitter och girltalkar lite i källaren på kurorten, där vi har våra lektioner. Vi tycker det är lite småläskigt att vara kvar där själva, men gå in till stan orkar vi inte göra, så vi stannar kvar tills näst buss går, 15.39.

Det blev ett riktigt Amanda-Jonna-snack där vi hamnar i väldigt skruvade disskusioner om absolut ingenting, så tiden fördrevs ganska fort. Jag tar upp mobilen för att kolla klockan. 15.36. Jonna konstaterar att det är 5 minuter kvar tills bussen går. Jag lägger ner mobilenoch vi fortsätter vår diskusion, som med högsta sannolikhet handalde om killar, eller indirekt om killar, brukar ofta bli så... :P Efter ett tag ställer sig båda upp, tar i lugn och ro på sig sina ytterkläder, kollar runt omkring oss så att vi inte glömt något och börjar så sakteliga gå upp för trappan. Då kollar jag på klockan igen. Shitt, 15.39! Springer ut till hållplatsen och står där och väntar till 15.45, då är vi är helt övertygade om att vi missat bussen, så vi börjar gå. Hela den långa dryga biten tillbaka in till stan. Vi kommer till stationen 5 minuter innan tåget ska av gå, och hinner där med inte köpa det vi gått och längtat efter hela dagen, nämligen björn borg trosor och OTH-box.

En liten fråga: Hur jävla blåsta får man va?! Detta borde iaf vara olagligt. Vi borde ha sprungit upp till bussen när vi såg att det var fem minuter kvar, nej, då sitter vi kvar och chillar ännu mer. HAHA! Man kan inte annat än skratta, varför är det alltid vi två som lyckas med sånna här dumheter?

Jag bjuder på den! xD

Amanda - Trots tabben: Blondiie forever! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0