Alfred

Idag blev jag överlycklig när jag kom hem från stan. Min lillebror, Alfred, är totalbäst på att skriva sagor och berättelser, han har en sån fantasi. Jag minns när han gick på lågstadiet och han fick skriva exakt vad han ville. Jag kommer ihåg en saga där han skrev om att Elvis inte var död, han var en kamel i Egypten... Hur som hälst så har jag en favorit, en Alfred-favorit. Den heter Pol Pot köper kylskåp, säger inte titeln allt? Den lilla sagn, på 2st a5 sidor, har i flera år varit spårlöst försvunnen, men anledninge til min lycka ida är att den är återfunnen!

Sagan handlar om en snål diktator, Pol Pot, som ska köpa kylskåp. Han ringer kylskåpsleverantören (min då 8åriga lillebror stvadade det ordet! :O) Adolf Hitler. Hitler tyckte att Pol gav honom förlite pengar och de börjar självklart slåss. (det är faktiskt en 8årings fantasier) Då kommer Idi Amin och frågar om han får vara med, och slåss då alltså. Snipp snapp snut, så var sagan slut liksom. Det hela avslutas med en väldigt illustrativ bild på de tre slagskämparna. J A G  Ä L S K A R  D E T !


Fantasin avspeglas i den egengjorda nattmössan


Amanda - Jag ♥ lillebror-fantasi

Kommentarer
Postat av: Linnea :D

Det var og den bästa sagan jag har hört. SÅ jävla söt

2009-04-15 @ 10:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0