Äventyr med P & G

Idag har jag och Ida vatt på äventyr. Både i Laholm, på stenalyckan, i Heberg och i Slöinge. Det var skor som var vårt största önskemål för dagen. Ida skulle hitta ett par balskor och jag vill hitta ett par gladiatorsandaler där mina breda fossingar får plats, helst utan att de ser ut som kassler... Ingen fiskelycka för mig inte, men Ida däremot hittade ett par guldiga pups till studenten. När vi ändå va i Heberg kunde vi självklart inte låta bli att köra inom Slöinge och Sia och införskaffa oss en damitårta och lite glassbåtar :) Ida köppte lite annan glass till familjen Petersson och jag, som fortfarande har en crusch i isglassar, köpte en Långa Farbrorn Hallon. En riktig "Tyllesandare". (En glass man äter på stranden) Hur som helst var det mycket gott, det tyckte nog Ida med för hon var så ditsraherad av sin glass att hon tog fel påfart till E6, hon tyckte visst att vi skulle ta en runda till GBG med. :)

A: Nej! Det är fel påfart!
I: Hoppsan! Ska jag backa? (Vi är redan halvvågs in på påfarten)
A: Ja för fan!
(Ida börjar backa)
A: Fortare! Det kommer en lastbil!
HAHA! Pettson och Gustafsson i ett nötskal?

Väl hemma igen, lite omtummlade efter dagens upplevelser skulle jag vidare in till stan med mor för att köpa studentklänning, så Ida brummade hemmåt. Den stora frågan är hur det gick den sista biten, utan mig som  "Co-driver". (ja, jag har tittat liiite för mycket på Sveriges värsta bilförare...) På staden hade jag lagt undan en klänning inne på Sisters och en inne på MQ. Dock var ingen av dom hundra, så vi vandrade vidare in på Veromoda och där hittade jag en jättesöt klänning som jag slog till på. Den var dessutom 400 kr B I L L I G A R E än de andra två, så det var ju toppen bara det! :)


Här har vi den, och mina blaskor som passade lika fint till denna klänningen!


Gårdagens lycka! Utdrag ur boken: PolPot köper kylskåp. HAHA! x)


Amanda - Jag känner att det är MC-väder? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0