tandläkarbesök

Att säga att jag och Fröken Petersson har spenderat pengar idag är så mycket en underdrift som man kan komma. Smällde 300 spänn inne på apoteket. Så kan det gå... Nu är jag totalpank men får fetelönen på torsdag, så på fredag ska jag och Ida ta en shoppingrunda. Vi har redan spanat in allt vi ska köpa. Ska bara hitta det förbannade nitskärpet med, sen är jag fit for fight! :)

Ida var så snäll att hon följde med mig till tandläkare. Dock var det lite mummel om att jag var töntig, men hon gjorde det! :) När vi väl var där var de 20 minuter försenade eftersom att jag blev insatt på akutlistan var jag inte allt för arg, utan var glad för den tid jag fick. Väl inne i stolen fick jag reda på att min visdomstand växer snett så att det är ett hålrum mellan visdomstanden och den vanliga tanden som det lätt kan komma in mat i och därför bli infekterat. Och det har det lyckats bli. Så hon (tandläkaren) var tvungen att skölja igenom detta hålrummet med koksalt och till de använde hon världens läskigaste verktyg. Det såg ut som en spruta med en nål på 1 decimeter. Jag höll på att få en hjärtattack men hon förklara för mig att hon inte ska sticka mig, utan bara rikta den mot rätt ställe. Puh!

Jag är vrålhungrig men jag får inte äta än. Har fått nått bakteriedödande medel som jag inte får skölja bort med varken mat eller vatten. Jag som tycker att en ibumetin skulle suttit fint mot den stegrande värken, men inte då.

Amanda - PUSS ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0