den gången brandlarmet gick på kilden. twice.

Jag kom på idag på jobbet att jag glömt attt berätta att vi hade branndövning förra torsdagen(?) inte riktigt säker på dagen men det var förra veckan. När vi står och packar upp varor börjar larmet tjuta. Vår kära väktare står utan för och skrockar lite förnöjt. Vi går in på kontoret för att hämta jackor, halsdukar och vantar, tar det almänt lugnt liksom. När vi kommer ut står vakten fortfarande kvar. Varför har ni jackor? Det brinner ju! säger han och flinar. Haha säger vi och går ut i kylan. Efter ca 10 minuter får vi gå in igen. Då står vakten och flinar. Vi börjar packa upp varor och så var det inte mer med det.

Nästa dag:
Helt random går larmet igen. Jag och Linda tror att det är en uppföljande branndövning, kollar på varrandra hjälper de sista kunderna då vi ser ett blått strek ute i köpcentret. Vi kollar på varandra. Var det vakten? frågar Linda. Ett blåttstreck till. Japp, det var vakten sa jag och känner paniken komma. Om han, den lite lagon tjocka vakten som strosar runt i köpcentret dag ut och dag in springer, då är det illa. Då blev det fart på oss, när vi kommer till dörren klampar någon bakom oss. Vi kollar. Vakten. Falskalarm flåsar han. Falskalarm. Vår tur att skratta. Och som vi skrattade. Och vad gjorde vi nästa gång han kom in till oss? Skrattade! Det var så sjukt kul!

Nu ska jag kolla på AA sen lägga mig och drömma söta drömmar!

Amanda - PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0