Snart friskt tror jag!

Ursäkta uppehållet i bloggandet, jag har nämligen legat i sängen i nästan en vecka. Har haft maginfluensa så det har vatt synd om mig ska ni veta!

Efter det att jag och Ola va på SIA fick jag ont i magen, han körde mig hem för att jag skulle laga mat, men jag var tvungen att gå och lägga mig. Sendess har jag legat där och kollat på tv, läst brisinger, som är är sista boken i trilogin om Eragon, och så har jag spelat sims på min mobil. Upptäckte att jag hade det där när jag kollade igenom den efter intressanta saker. Tur var väl det för det är roligt.

Det är ganska kul ändå, för trots att min mamma var lika sjuk som jag, behandlade hon fortfarande sin snart 19-åriga dotter som om hon var ett litet hjälplös barn. Eftersom att jag knappt ätit på hela veckan har mamma proppat den mat jag faktiskt åt full med fett och socker så att jag ska orka vara uppe så mycket som möjligt. T.ex. i mitt te, där hällde hon i en halv deciliter honung, på mackorna brädde hon riktigt smör, och pastan och riset var full med buljong och smör. Dessutom verkade hon tro att jag tappat förståndet, för varje gång hon kom upp med mat till mig sa hon åt mig att tugga ordentligt, och vägrade ge mig tallriken innan jag lovat att lyda. När hon en gång kom upp med ett halvt äpple som hon tagit bort kärnhuset på och en sked, och beodrade mig att skrapa äpplet så att inga hela bitar åkte av fick jag nog. Jag blev lite arg och muttrade att jag faktiskt fortfarande har tänderna kvar, varpå hon sa att hon givetvis visst det, men att hon blev så orolig när jag var sjuk. Helt plötsligt kunde jag inte längre vara arg på henne. Min mamma är underbar!

Nu när jag äntligen är uppe ska jag försöka plugga. Jag Har inte orkat på riktigt innan, jag låg i min säng och tvinngade mig själv att tänka ut alla muskler från huvudet och ner åt och sedan komma på ursprung, fäste och funktion, men när man ligger stilla i en säng är det ett ganska effektivt sömnmedel.

Amanda - Jag är helt slut i kroppen nu :(

Kommentarer
Postat av: eeelin

krya på dig sjukling! :D

2009-02-26 @ 15:49:09
Postat av: jonna

Din mamma är sööööt! :D

Krya på dig eelskling, saknar dig! <3

2009-02-26 @ 19:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0