balkänningar

Igår tog jag och Ida oss en tripp till Falkenberg för att kolla balklänningar. Ida skulle mest kolla färger eftersom att hon ska sy upp en, men jag skulle kolla allt! När man bara ser en massa klänningar hängandes på galgar i en lång rad har jag väldigt svårt att hitta något fint. Men jag valde iaf några stycken som jag trodde kunde sitta någotsånär och sen kom hon som jobbade där med många bra förslag. Jag hittade fyra stycken klänningar, en olivgrön, en "djupröd", en marin blå och en mörk champangefärgad. Alla var tubklänningar och jättefina allesammans. :) Men jag tror nog att den olivegröna var snyggast.

Idag åkte jag och Ida in till stan och Vera & Co. för att fortsätta jakten. Där hittade jag lite klänningar med, en gråsilvrig, en lila i samma modell och en annan lila. Den senaste lilan var hur fin som hälst! Även detta var en tubklänning som hade en enorm kjol. Det var tre eller två lager tyll under och en vanlig underkjol.

Jag vet att det kommer att bli antigen denna lila, eller den gröna från Fbg, men som det ser ut nu är jag alldeles för kär i den lila kjolen för att kunna välja något annat. :P

Amanda - Beslut, beslut... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0