Kakproblem löst?

Nu har jag, mamma och Alfred fikat på chokladsockerkakan jag bakade tidigare idag, den var super god och kletig, men det var ju inte det den skulle va, så jag ser det fortfarande som ett stort misslyckande. Jag har kommit på det enda som skiljer sig från min baktaktik när jag var 7 och nu, när jag är 18 (snart 19). Det är den där förbannade varmluftsugnen! Vi fick våran så sent som i sommras, men jag har aldrig tyckte om den. Saker och ting blir inte klara. Om man har en plåt med bullar, alla bullarna är lika stora, så kan ena kanten nästintill vara kolsvart och andra kanten har inte ens börjat få färg. Ja, något är uppenbarligen fel.

Så min slutsats till mitt katasrofala misslyckande är att det inte är mitt fel, utan ugnens! Visst en kaka kan ju bli dödbakad utan någon större anledning, men denna kaka var inte dödbakad. På utsidan såg det ut som om den stått inne ungefär en timme för länge, och på insidan är den alldeles kletig.

Amanda - Jag beundrar den som tog sig igenom denna massiva text om kakbak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0