dålig amanda!

jag som trodde att jag skulle få en lugn och stillsam hemmakväll med mig själv. Ligga och gotta mig framför tv:n och sen krypa ner i mammas och pappas sängar där det är svalt som på vinter. Men icke. Jag kom på att familjen kommer hem imorgon och jag kan inte med gott samvete öppna dörrarna in till detta dårhus. Fan vad här ser ut! Varför fick jag pappas slarv-gen och inte mammas fixa-och-dona-gen?

Jag var iaf på frenne och köpte marabou apelsinkrokant, för att locka mig själv med, sen när jag är färdigstädad. Än så länge har det funkat. Jag har tagit halvtidspause. Är precis klar med köket. Slängt sopor och lite sånt. Nu ska jag ta mig an badrummet, mitt rum och tvättstugan. Det är bästa att slänga in det som jag vill ha rent inom en snar framtid i tvätten redan nu, för ner de andra kommer hem med sina resväskor lär det bli lång väntetid. Och om jag gissar rätt kommer inte mina kläder vara prioritet 1....

Amanda - Nähä! Tillbaka till skurhinken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0