Resten av mitt liv...

Det var vad Ida sa igår, när vi satt på Viktoriakliniken. Jag satt och ojade mig för jag skulle gå på mitt första jobbpass för denna säsong två timmar senare. Då sa Ida något väldigt uppmuntrande: "Tänk, detta är första dagen på resten av ditt liv, nu ska du bara jobba, jobba och jobba, och du klagar nu, du har ju inte ens börjat!" Sa jag att vi satt i väntrummet på Viktoriakliniken? Sa jag att jag, snäll som jag är, följde med Fröken Petersson när hon skulle ta prover, för att hon är nålrädd? Sa jag det? Och vad får jag tillbaka? Massa, massa och åter massa opepptalk. Gud, jag älskar dig med snuttefia! Jag vet dock att hon tog lika mycket skada av denna mycket tragiska fakta (jo, hon har faktiskt en poäng i det hela...) hon började sitt pass bara 3 timmar efter mig. Så där fick hon!

Jobbet gick i vilket fall som hälst hyffsat smärtfritt, några hål i huvudet får man räkna med, vissa söta små tanter vet ju hur man använder foderluckan, men det vet ju även min kära vän Ida Marie Petersson, så jag kan inte säga att det kom som en chock. Efter jobbet hämtade mamma mig och vi körde ut till Laxvik och Henke som fyllde år. Även min kära farbro Roffe fyllde år, men eftersom hans bostad numera infinner sig i ett garage tog vi hela kalajset hos Josse och Henke. ;) Inte mig emot, då jag aldrig vatt där tidigare. Många nya människor, men det var väldigt trevligt! Synd bara att jag skulle upp 06.30, annars hade det blivit en sjuhelsikes fest. Allas vår Henke är inte den som låter glasen stå tomma, nämligen... ;)

Hur som hälst visade det sig att deras katt Sotis (?) hade fått kattungar. De var så pass små att de kunde ligga raklånga i handflatan, men så stora att de öppnat ögonen. Att jag inte D O G ! ! ! De jamade som attans när man tog de från mamman, men så fort man la de mot sitt hjärta blev de tysta och började krypa runt på axlen. Nästan att jag stoppade ner en i fickan. Jag döpte även de två sötnosarna som låg hos mammsen när jag var där. Kan ni gissa vad jag döpte de till? Att ni kan! ;) Bruce och Candy, såklart! 

Idag var det upp i ottan för att återgå till mer jobb, men nu är veckans sista pass avklarat. Pass och pass... jag gick bara bredvid för att lära mig rutinerna, men det är nog så jobbigt! :P Så på måndag nästa vecka börjar jag, offeciellt sett. Det är inge dålig vecka jag börja med. Jobba måndag, tisdag, onsdag, fredag, lördag (delat pass dessutom, vilket betyder att jag börjar 7 och går hem kl. 1, för att sedan gå på kl. 16 igen, och sluta 21.15) och söndag, veckan därpå börjar jag dessutom med att jobba måndag. Underbart, can't wait!

För övrigt blev jag "befordrad" idag ;) Från vårdbiträde till undersköterska, nu hoppas jag bara på att det kommer synas på kontot i slutet av juli!

Annars inget nytt, förutom att Blogg.se fick ryck innan idag och hela mitt inlägg försvann. Japp, det var i ungefärlig still med detta...

Amanda - Midsommar på fredag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0