Helgen

Det har varit en fruktansvärt intensiv, men väldigt roliga och mysig helg. Det började i fredags, som var en helt underbar dag ute på Kurorten. Solen sken och vi såg det blå havet utanför klassrumsfönstret. På eftermiddagen fick vi varsin body scrub så att vi blev lena och fina! :D Sen gick vi en promenad i det fina vädret, Malin, Gemina och Suss badade, jag badade bara fötterna, men det var skönt! Sen var det hema för att göra sig i ordning för kvällen. Idas kompis Martin från stockholm skulle komma ner med några kompisar, så det skulle bli lite för fest med tacos hemma hos Lovisa i Sandhamn. Därefter var det in till Moon i stan, där stannade jag dock inte så länge, ringde mamma som kom och hämtade mig. De hade precis vatt hos Linnéa, min kusin i Ängelholm, som fyllt år.

Igår åkte ja, Ida, Lovisa, Emma, Axel, Martin, Erik, Jacob och Patrik ut till ön för att grilla. Vi tjejer, och Axel, bestämde att vi skulle grilla korv. Killarna däremot gjorde upp värsta festmåltiden med potatissallad och fläskfilé. Det blåst kallt där ute, men det var defenitivt värt det! Sen var det bara att ladda för fest igen, för på kvällen skulle vi ut igen, denna gången till B&B. Det var förfest hemma i Idas källare, det gick hyffsat smärtfritt, förutomlite redbull/vodka på golvet. Men jag har en känsla av att den låg bättre på golvet än i Patriks mage... När vi kom in till stan gick några av oss in på BM för att shotta och spela bort pengar. Sen bowlade vi, spelade biljard och dansade hela natten lång inne på B&B. Vi tog taxi hem till Ida och där hade vi lite efterfest. Jacob korkade upp igen och vi var vuxna och satt och snackade politik till klockan 5 på morgonen, då var det bara jag, Ida, Jacob och Erik som var vakna, så jag och Ida bestämde att vi skulle kolla lite på One Tree Hill. Det blev inte så mycket med det eftersom man blir ganska trött när man lägger huvudet på kudden...

Jag vill inte påstå att jag sovit som en ängel, eftersom att jag, Ida och Erik låg mellan sofforna i Idas källare på några sittdynor. Martin sov ensam i sängen och Patrik och Jacob tog varsin soffa. Behöver jag säga att det var trångt?

Idag gick vi upp vid 12, gjorde frukost och satt och chillade i sofforna och åt frukost. När killarna hade åkt cyklade jag, Ida och Sofie in till Hemmakväll och bunkrade upp för kvällens Beck-film.

Nu ska jag till mormor och äta, för hon fyllde år i måndags. Bilder från fredagkvällen kommer :D

Amanda - I got a shiny saw blade, all I needs' a volunteer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0