kocken!

Nu har jag pluggat duktigt, får jag nog allt lov att säga! Har gått igenom alla muskler och jag klarade av allihopans! :D Jag skev ut en liten del av ett skriftligt certifieringsprov och gjorde det. Sen hade jag tänkt att börja med näringsläran, men wips, så hade uppgifterna åkt bort från schoolsoft så jag var tvungen att messa Linnéa och fråga om hon kunde skicka de till mig. Hon sa att hon skulle göra det snart, så undertiden tänkte jag att jag skulle börja med den andra näringsläran, men se, det gick inte heller. För de papprena jag har fått stämmer inte överens med frågorn. Så istället började jag på den tredje näringsläran. Då kom jag på att jag var hungrig, så jag gick ner och letade igenom kyl, frys och skafferi efter något att äta. Jag hade fört tänkt tina och värma något från frysen, men så såg jag några färska lassangeplattor som blev över när jag gjorde kräftlassange i onsdags. Så de plockade jag fram i hopp om att hitta något att ha till. Jag letade genom frys och kyl ännu en gång och där, längst in i frysen låg ett paket med kycklinghamburgare. Gud vet hur länge de har legat där, men de hade iaf inte gått ut så jag tog fram dem också. Kycklinglassange, tänkte jag, visst skulle det kunna vara en rätt? Nu är det de i vilket fall som hälst. För min fina kycklinglassange står i ugnen och buttrar. :D Jag är stolt över mig själv att jag är så kreativ! Haha!

Undertiden jag letade igenom kyl, frys och skafferi gjorde jag en underbar upptäckt. Igår när mamma vatt och handlat hade hon köpt majs, champinjoner, avokado, 1500gram köttförs, natchos, tortillia, tacos krydder och creme fraich. Kan det vara så att vi ska ha tacos ikväll, måntro?! Jag håller alla tummar jag har för det, för jag är galet sugen!

Ikväll ska jag och mamma mysa framför så ska det låta och hoppas på att vi slipper undan magsjukan. Det finns dock en risk att vi inte gör det, för varken hon eller jag kännde oss lite sjuka igår. Hoppas att det bara var en tillfällighet!

Amanda - Maaat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0