Myssöndag!

Tjoho!
Eftermiddagen har varit toppen! Först var jag med Ida och Exa ute vid ön. Vi körde inom Netto och inhandlade proviant. Man skulle kunna tro att vi handlade mat till ett helt kompani, men icke! När vi gått halvvägs runt sjön satte vi oss ner, tryckte en varsin cola, vetelängd och lite kakor. Vi skämdes lite när det kom några hurtiga motionärer och skrattade när den ena personen efter den andra som vi kände kom och gick förbi. Vi hade nämligen resonerat som så när vi var inne på Netto, att det spelade ingen roll hur mycket vi köpte, ingen som vi känner kommer gå förbi där ute i ingenstans. HA på oss! Det var i vilket fall som helst en väldigt mysig eftermiddag med lite för mycket moln.

Precis när jag kom innanför dörren här hemma skulle mamma och Alfred åka och kolla på handboll, mamma frågade om jag skulle följa med. Jag övervägde att stanna hemma, men då hade jag vatt tvungen att plugga, så jag följde med. HBP vann solklart. När jag och mamma satte oss på ungefär samma platser som igår frågade mamma om vi skulle gå ner till cafeterian och köpa varsit liv. Halmstad sporthall 3 gånger på en vecka, då är det illa mendade hon. Jag kan inte annat än att hålla med, inte minst för att vår sporthall står och faller med drott. (stabil nergång då med andra ord...)

Amanda - Gunvald Larsson next! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0