lördag

Igår passade jag Jens och Pär. Vi kollade på massa tecknade serier och mumsade på chips och godis. I ett avsnitt av något som jag inte kommer ihåg vad det hette var det jordbävning. Jens frågade mig lite om jordbävningar och om varför det hände, så jag förklarade för honom. När de sedan har gått och lagt sig i sin våningsäng och jag sitter i soffan och dreglar över George Clooney hör jag hur de pratar. Jag går fram till dörren och lussnar, utan at öppna.

Pär: Jeeens, vad är jordbävning?
Jens: Det är när jorden skakar, Pär. (med en jag-vet-allt-röst)
Pär: Kan det hända i vårt rum?
Jens: Nej.
Pär: I mammas och pappas?
Jens: Nej.
Pär: I Amandas?
Jens: Nej.
Pär: Kan det hända i skåne?
Jens: Ja, det kan det Pär.
Pär: Tur att det inte jordbävade när vi var där på kalas idag, Jens!
Jens: Ja, det var tur Pär!

Jag blev helt rörd när jag hörde dem prata sådär. Pär var lite orolig och storebror tröstar honom och gör honom lugn. Åh, Pluttisar! ♥

Jag börjar tvivla på att jag hinner packa klart i tid tills vi åker... Idag ska lillebror konfimeras, så efter det blir det kalas. Imorgon ska jag baka bullar och sy upp min klänning. Och i morgon natt åker vi. Hälst ska jag dessutom ha hunnit packa innan Jonna kommer hit, men det ser nästan ut som en omöjlighet!

Amanda - Jaha, what to wear today?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0