Jag bara måste berätta...

...om tabben med Nisse-kopparna. Igår när jag jobbade kväll kom det in en kinesfamilj till butiken, de var lite frågvisa och undrade en massa saker. Jag ställde mig i kassan för det hade blivit kö. När familjen kommer fram till mig har de med sig en kopp med Nissar på. Tomtenissar alltså. De frågar vad de kostar och jag svarar att jag inte vet men att jag kan ta reda på det. Eftersom att hälften av alla varor inte är prismärkta är det ibland lite svårt att hitta priset och det gjorde jag inte denna gången. Jag bestämmde mig för att noga värdera koppen och kom fram till att den fick kosta 49.50. Billigt säger kinespappan och jag tänker fan. Men nu kan jag inte ändra mig. De bestämmde sig för att köpa 10 koppar med fat, 10 ägg koppar, 10 djupa tallrikar, 10 flata tallrika och 2 saltkar, i Nisse-serien. Jag slog lite på miniräknaren och kom fram till att lite över 1000 spänn var rimligt. Servicen var ju trots allt fruktansvärt ful och liten. Kinesfamiljen går glada ut från affären och jag pustar ut.

Idag kommer Ida och hälsar på. Linda har ställt fram Nisse-kopparna på ett bord för att skylta dom och Ida, som är en riktig sucker för julen tittar genast på dom. Åh så söta utbrister hon och jag mumlar lite tillsvars, orkar inte riktigt uttrycka mina hat-känslor. Men gud vad dyra dom var! Jag stannar till mitt i prismärkningen av tvålarna. Jag går bort till henne och ser att en kopp kostar 279 kr!

Den fula Nisse-servise var tydligen ett väldigt fint märke.................

Amanda - Dessvärre har jag nog inte en framtid som värderare....

Kommentarer
Postat av: soffan

hahahahahahhahah alltså jag knäcker mig totalt. Amanda du är för rolig! fick chefen reda på det? ;)

2009-10-30 @ 16:45:35
Postat av: Nea

AHAHAHHH ! MEn ändå ? hoppas inte bossen får reda på det ;). Men tur att du jobbar i affär och inte som värderare :D

2009-11-01 @ 08:53:07
URL: http://lanajia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0