090924

Det är ingen vanlig dag, det är ingen vanlig dag, för det är Antons födelsedag hurra hurra hurra!
Min äldsta lillebror fyller 17 år, precis idag. Och vet ni vad det betyder? (Förutom att imorgon är det exakt ett halvår tills det att jag fyller 20) Det betyder att det är den första av hans födelsedagar jag inte är med och sjunger för honom på morgonen. Dåligt av mig. Så jag sjunger nu, i min ensamhet. Jag hoppas på att han hör mig, men jag gissar på att hans telepatiska förmåga inte sträcker sig ända till Norges västkust. But I'll try!

Idag jobbar alla min fruar dagen. Jag kom upp en kvart innan Ida skulle gå. Jag går in på toan där hon står och sminkar sig och det första hon säger är: Jag som tänkte gå och koka ägg till dig så att du kunde ha ägg på mackan när du vaknar! Igår berättade jag om mitt lilla morgondillemma för henne, att jag alltid är sugen på ägg och kalles, men att jag aldrig orkar göra det då och att jag alltid glömmer det kvällen innan. Så nu gjorde hon det åt mig. Hon sa att hon låsades som om jag fortfarande sov. Sötnos!

När jag slog mig ner i soffan för att invänta äggen kollade jag ut genom fönstret, och detta var vad jag fick se:


Ser ni den fina regnbågen? Denna på bilden avr jättestark in real life, och till vänster om den fanns det en som såg ut som denna gör på bilden. Fatttar ni? ;) Bilden är tagen genom fönstret, så pinnarna som man skymtar är vridmojängen på persienerna.

Amanda - One more time...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0