19:18

Sitter ensam i vår lilla, lilla trea. Emma och Ida jobbar och Louise är på kvadrat för att prova byxor.

Just när jag är i full färd med att laga taco-gratäng knackar det på dörren. Det är vår hyresvärd med en annan medelålders man. Hyresvärden säger att de ska kolla på elen i köket. Vad bra säger jag, eftersom att vi väntat på just detta tillfälle i snart två veckor. Jag följer dom upp för trappan och in i köket. Först då börjar de prata med varandra, på halvknagglig engelska. Fraser som will it poff if I turn it on? används flitigt i samband med pekande på diverse köksmaskiner. Jag har mina aningar om att detta inte är jättelagligt, men vad vet jag? Det kanske är normal att elktriker här i Stavanger vill vara lite mer formella genom att prata engelska/estniska? Maybe...

Amanda - Prison break eller True Blood ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0