done

Enchilladasen är klara. Jag har inte smakat på helheten, men röran blev himmelsk, om jag får säga det själv... ;) Min kära vän Lars Winnerbäck ställde upp som assistent i köket. Mycket hjälpande! :) Sjöng bl.a. ingen soldat, söndermarken och om du lämnar mig nu för full hals. Undra just vad våra kära hyresvärder tycker om det...

Appropå våra hyresvärdar... Igår när vi skulle gå till mosvatnet stod jag och Louise utanför huset och väntade på Emma och Ida. Då ska familjen precis köra iväg. Alla är finklädda, frun har sminkat sig och satt på klänning och mannen har tryckt i sig i en kavaj. De ber Louise ta ett kort på dem och de berättar att de ska på en ramadan-fest. De säger att de ska komma in till oss och bjuda på kakor när de kommer hem, som tack för hjälpen. Vi skrattar lite, tackar för det och tar det hela med en klackspark. Men mycket riktigt, på kvällen knackar frun på och har med sig ett fat med kakor. De satt som en smäck! Syndigt goda var dom! :D

Eftersom att jag inte rikigt har privit proffs på att skriva handlelista eller att handla har jag glömt lite sker. Det är inte mer än att jag får släpa mig ner till REMA igen. Jaja, övning ger väl färdighet?

Amanda - Stackars han som ville upp, min inte började från början...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0