dagen from hell

Fy. Fan. Vilken. Dag!

Det hela började med att jag glömmer att vi ska ha lördagskupp, så en kvart innan jag ska slå upp portarna gör jag plakat och hänger upp i all hast i hela butiken. Sen väller det in folk. Vi hade 30% på alla ljus och servitter och då blir folk som galna. Klockan 20 i 11, alltså 40 minuter efter öppning har jag redan flera tusen på kassan. Då kommer en gubbe in. Till att börja med är han flyförbannad för att han har fått stå i kö. Han slänger fram ett kvitto och berättar att hans fru var inne igår och köppte två ljuslyktor. Jag kommer ihåg detta eftersom att hon bad mig kolla så att allt var bra med dom. Det gjorde jag och dom var hela och fina. Nu säger mannen att det saknas ett handtag på den ena. Eftersom jag vet att allt var där när jag kollade ber jag honom att ta med hela kartongen med lyktan i så att jag får se. Det gick inte för sig. Då förklarade jag för honom att man faktiskt inte kan reklamera en vara utan att ha med sig den. Då går han. Jag tror att han ska hämta lyktan. Han kommer tillbaka, tar en kartong skriker till mig i kassan att han kommer tillbaka med den på måndag. Nähä du skriker jag och springer efter honom. Kommer på att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till med en stor fet gubbe på nästan två meter när jag kommer fram till honom så jag vänder om och slänger mig på telefonen, skriker till väktaren att det är en man som har tagit en lykta och att han måste komma. Fort! Jag står vid ingången och väntar på väktarn och kön till kassan blir bara längre och längre. Hallå! ropar dom. Vänta lite säger jag, lätt stressad, över axlen. Väktarn kommer och jag skriker grön tröja, sånn lykta (pekar på lyktan), parkerings huset. Väktaren kutat efter.

Det går ett tag och väktaren kommer lunkandes tillnbaka. Han hade inte fått tag på honom men han hade vitnen, både i parkeringshuset, på centret och i butiken, han hade honom på film och hans reg.nummer. Så han skulle få tag på honom. Scooore tänker jag!

2 timmar senare och jag har lugnat ner mig. Då ringer telefonen.
Man: jag vill tala med dagligledare.
Jag: Ja, det är jag.
Man: Det står en vinmonopolet-påse vid ingången.
Jag: Jag ska kolla. (Mycket riktigt står det en påse där, med Lyktan i)
Jag: Ja, det gör det, med Lyktan i.
Man: Ja, jag var inne innan. Var det dig jag pratade med?
Jag: Eh, ja! (hur många svenskar tror han att det finns på Pytt og Panne?)
Man: Ja, nu har du fått tillbaka den! Så blev det inte så krångligt som du ville!
(röken stod ut ur öronen på mig)Jag: Du kan ju inte bara ta en vara utan lov!
Man: det bestämmer inte du! *Klick*

Jag blev gaaaaalen! Berättade allt för väktaren som råkade komma förbi. Han frågade om han var full. Nej, bara dum i huvudet svarade jag.

Amanda - Gaaaaaaah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0