100204

Fick mitt skattekort igår och det lämnade jag till Linda idag på jobbet. Så nu får jag lön om exaktus 6 dagar. Lycka. Känner att det börja rulla nu. Härligt är det! :D

Sitter sjäv hemma nu och det kommer jag att göra i två timmar och 20 minuter till. Då kommer Ida hem. Jag har tråkigt. Kommer inte på något kul att göra, dock har jag mindre kul saker jag borde göra. Typ damsuga hela lägenheten... Blä. Men slipper laga mat idag, har så mycket restar av tacogratängen jag gjorde i tisdags.

Gjorde ju som sagt laxgryta igår och det hade jag med mig till jobbet. När jag satt och åt kom Linda in. Hon sticker ner näsan i maten. Har du lax i den? Mhmm, svara jag med munnen full. Det luktar jättegott! säger hon och fortsätter med det hon skulle göra. Sen stannar hon upp, mitt i en rörelse och kollar på mig. Är den hemmalagad? Jag nickar. Är det du som lagat den? Jag nickar igen. Hon blir helt bestört, åh du er så flink! säger hon. Jag skrattar lite och berättade om receptet som var väldigt enkelt, men hon himlar bara med ögon. Hon går ut igen och stänger dörren men jag hö hur hon och Siv tisslar och tassalr där ute. Efter några sekunder hör jag hur en nyckel sets i låset till kontoret. Precis som om jag inte skulle ha hört öppnar Siv dörren och tittar in med huvudet. Sen börjar hon dö flabba. Jag tittar frågande på henne. Hon säger att hon också har gjort mat idag och slänger fram en macka med brunost på. Så lagar Siv mat! ^^

Tänkte att jag skulle upp till rema och köpa avokado och lätt römme så att jag kan göra en guacamole till gratängen, och om det blir något över kan jag ju alltid dipp morötter! :D

Amanda - Som vintern saknar våren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0