100115 - plåster

Fredag idag! Äntligen! Har varit en skön dag på jobbet idag. Har dock haft skoskav. Rensade väskan på rasten för att jag skulle hitta min bästavän compeed gnagesår-plåster (HAHA). Kom fram till att jag har 5 olika former av plåster bara i väskan! HAHA! För det första har jag då mina compeed, sen ett lite tjockare plåster som jag brukar sätta över compeed ifall jag har jäääääätteont, så blir det lite som en stötdämpare mot skon. Sen har jag plast-plåster (köpte vid ett desperat tillfälle inne på ica), tygplåster med speciell vaddering som motverkar torrhet, som jag använder när jag har fått torrsprickor. Sist men absolut inte minst har jag det senaste tillskottet i plåsterfamiljen: Hello Kitty-barn plåster, det sitter som berget och de införskaffade jag igår på rema. Bröt min nagel på hälften, så för att inte flika upp den ännumer har jag Kitty när jag jobbar, för då behöver jag inte byta varannan kvart.

REMA 1000 igår, ca 20:30
Jag står vid plåsterhyllan och har bestämt mig för att köpa barnplåster, för att de håller mycket bättre. (Inte bara därför, men liiiiite.... :P)
Amanda: Hmm, Emma, jag vet inte vad jag ska ta. Om jag ska ta Star Wars_plåster eller Hello Kitty-plåster!
Emma: Jag hade ju personligen tagit Bilar!
Amanda: Men Emma! Det är ju töntigt!
HAHAHAHA! För det är ju inte Hello Kitty och Star Wars!


Efter jobbet åkte jag och Ida in till stan. Jag skulle köpa en kortare piercing eftersom jag biterav tänderna på läkarstaven. Det slutade med att den coooool-lugna übertatuerade killen bytte åt mig. Vilken lättnad det var! Nu kan jag verkigen tugga på allt utan att behöva tänka på det! :D

Före:

(Konstig min för att jag puttar ut sen så långt jag kan med tungan ^^)

Nu:

(samma sak här, bara att den inte kommer så långt...)

Nu ska vi snart kolla film och äta rocky road. Först ska jag duscha och smörja in mig, jag håller på att falla i bitar av torrhet här borta!

Amanda - Parteey like a rockstar (imon) :P


Kommentarer
Postat av: mamsen

Hade dom inte Nalle Puh...?

<3 ll

2010-01-15 @ 22:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0