varetelling

Har haft varetelling idag. Det var jag, Linda, Tanja, Janeke, Helene, Siv, Marie och ett fotbollslag med bakfulla fjortisar. Det tog fem timmar att tella hela butiken och det gick snabbare än vad jag trode att det skulle göra och det var inte alls så tråkigt som jag föreställt mig. Fick räkna korgar, ljus, kort, kort, kort och åter kort. Jag räknade sammanlagt över 2000 födelsedagskort. Det verkade aldrig ta slut heller.

Tillråga på allt fick jag gå hela vägen till jobbet. Jag visste att jag var tvungen att gå in till stan eftersom att det bara är tvåan som går vid halv 10 en söndag. Men efter nattens snöande verkade inte den heller gå. Som tur var bestämde jag mig för att promenera några hållplatser ist för att stå och vänta. Det slutade med att jag fick gå hela vägen.

Väl framme berättade jag för Helene och Siv om det hela. De frågade när jag hade gått hemmifrån och jag kom fram till att det hade tagit mig en timme. När Linda kom var det de första Siv berättade. Linda kollade på mig med låssas irriterad blick och sa att jag skulle ringt. Sen när vi var klara tvingade hon in mig i bilen, jag sa att det hade börjat att gå bussar nu, men hon vägrade. :P

När jag kom hem var Ellan och Sofie här och hälsade på. De hade bakat lussekatter så det luktade safran i hela huset. Eftermiddagen spenderades med fruarna + Sofidof runt köksbordet.

Amanda - Mamma, ring mig då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0