måndag

Klockan är 20 i 7 och jag slutar om 20 minuter. Eller jag hade gjort det om jag inte var på semester. ^^ Satan vad skönt det är. Har stått i köket största delen av seneftermiddagen. Har bakat kanelbullar och plockat iordning. Mamma kom in och tog ett glas vin och då passade jag på att ta en cider. Härlig känsla det där, att ta en cider bara för att man vill, kan och har lust. Underbart god var den. Rekordelig winter cider, var det, så den passade ju sådär, men va fan. Det duger i krig! :D

Gick till konsum för att köpa jäst och pärlsocker till bakandet innan. Det var inte en jävel jag kände igen. Okej, jag är inte konsum-stammis som Pettson och Sof, men jag har ju alltid hejat lite extra bara för att jag bor i området liksom, och för att jag känner igen personalen. Nu gjorde jag inte det, blev lite ställd men bestämmde mig för att det inte skulle förstöra min lilla tripp och hejade igenkännande ändå. Dom tittade lite konstigt på mig men hejade iaf tillbaka. Känns som att detta är en bra början på en 3 veckor lång kund-personal-relation! ;)

Det blir grillade hamburgare till kvällsmat. Jag hoppas att vädret tillåter att vi sitter ut på altanen. Men på den fronten ser det ganska kritiskt ut...

Amanda - Stranden imon (alla fingrar i kors)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0