söndagkväll

Det blev inga våfflor på kolonilotter-cafét, utan en varm choklad och en muffins på Waynes inne i stan. Det var mysigt det med! :) Det är nyöppnat och hur fint och mysigt som hälst där inne. Och så har de ju goda smoothisar, men det blev det inte denna gången. När jag hade beställt en varm choklad frågade killen i kassan om jag ville ha grädde på, det är ju kanske inte så konstigt tycker ni, men på norska blir det lite annat. Ska damen ha flöte? Damen alltså? Och ordet flöte ligger ju inte heller i topp på lisatn över vackra ord. Jag svarade ja, lugnt och sannsat, men Ida såg att jag svalde ett skrattanfall och frågade om jag kände mig gammal nu. Det var lite komiskt det hela, måste jag säga.

Nu ska jag snart laga mat, det blir kyckling och ris idag igen, men det blir en currygryta ist. Jag köpte 1200g kyckling för ett tag sen, det är därför det är min största näringskälla för tillfället. Tre dagar i rad, men det är ju gott iaf! :)

Amanda - PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0