100310

Ifall någon ha missat det: Jag fyller år om 15 dagar!

Sitter och lyssnar på Johnny Cash och äter laxpasta. Det blev väldigt gott, om man får säga det själv. Men det får man i detta huset, för det är ingen annan som gör det. Beror dock mest på att det är ingen annan som äter det jag äter...

Fick jobba över idag då Marie var sjuk, men det var lika bra det, jag och Linda har massa att göra då vi började med projekt: byta plats på allt i butiken idag. Har även hunnit med lite svensklaektioner med chefen idag. Filt, trasa och vitsippor var dagens glosor. Ibland när jag säger någonting så kollar hon konstigt på mig, som om hon inte hörde vad jag sa, så jag säger det igen och då upprepar hon det jag säger och börjar döflabba. Eller så ber hon mig att översätta när det kommer mail från de svenska leverantörerna.

Jag har en kompis nere i kassan på ica inne på kilden. Han heter Ole och kan vara världens goaste kille. För några veckor sen funkade inte kortläsaren i hans kassa, då tog han upp sin egen plånbok och betalade mina varor med sina pengar. Självklart gav jag honom pengarna när jag hade tagit ut, men då slapp jag springa och göra det på en gång. Sen igår så skulle jag köpa mjölk att ha i kaffet på jobbet. Det var ganska lugnt så jag stannade och snackade med honom en stund. Han frågade om jag hade många klippningar idag. Jag frågade vad han sa för han pratar väldigt "stavangerskt" så det är inte alltid man försår. Han uppredpade mening och la till: är inte du frisör? Nej, svarade jag, jag jobbar uppe på Pytt og Panne. Ja just det ja, säger han, jag fick bara för mig att du var frisör, du är alltd så fin i håret. Att jag inte hoppade över kassan och pussade honom! Åh han är så sööööt!

Amanda - Swing low, sweet Chariot

Kommentarer
Postat av: moster

Varför pussade du inte honom????

Vad önskar du dig i present? Jag vill ha en önskalista!!

Kram från moster

2010-03-10 @ 20:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0