matsedel

Jag måste bara skyta lite. Bara lite. Varje vecka skriver jag en matsedel på vad jag ska äta varje dag den veckan. Den brukar se ut ungefär såhär: Lasange, pasta och köttfärsgratäng, pasta och köttfärsås, köttbullar och stuvade makaroner. Ganska enformigt med andra ord. Men idag utvidgade jag mina vyer. Jag tog till Benito Navas. Remas egen itaienska kock. Helt enkelt en gratis kokbok (okej, det är lite mycket sagt, ett häft är en mer korrekt benämning) som står i ställ inne vid frukten.



Efter att ha låtit mig inspirerats av den tjocka italienaren ser min matsedel numera ut såhär:
Tisdag: Penne med ricotta (fast jag ska nog ta mozarella ist) och spenat
Onsdag: Penne med rökt lax och ärtor
Torsdag: Spaghetti med scampi och chilli

Amanda - Och här sitter jag och pimplar icetea som en annan Sookie Stackhouse

Kommentarer
Postat av: Mammis

Å du brås på mamma Du! Älskling!

2010-03-08 @ 22:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0