7eleven

Idag när vi kom in till stan när vi vatt på ikea (btw, vi tog gratisbussen med stavangers alla nynorskar) gick vi in till 7eleven. Emma ville kolla om nya cosmo kommit och jag ville prova frozen yoghurt som de gör reklam för över hela Stavanger. När vi kom in i butiken hänger det frozen yoghurt-skyltar från golv till tak. Det var jättelång kö, men jag var envis, jag skulle ha! Jag ställer mig längst bak i kön och det det tar ett tag innan jag kommer fram. När jag nästan är framme kommer Emma fram och frågar om jag inte kan fråga om de har frozen yoghurt, bara för att idiotförklara migsjälv. Jag skrattar och säger att jag inte tänker göra det. Jag kommer fram till kassan:
Jag: Hej, en frozen yoghurt, tack!
Expiditen: Det har vi inte.
Jag kollar runt omkring mig och på Emma: Ni har inte det? (Med ett tonläge som påminner lite om Björn Gustafssons när han knappt kommer ut från whitroom)
Expiditen: Nepp
Jag och Emma går gapskrattandes ut ur butiken. Vad är dealen med att skylta med något man inte har. Herregud vad vi skrattade länge åt det!

Amanda -  Mordkommisionen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0