roliga historier...

Igår kväll. (Jag hoppas att alla förstår att i detta fallet är A jag och I Ida...)

A: Ida, vet du vad som är den kaxigaste fågeln i skogen?
I: *tänker, tänker, tänker* Eeh, näaaj....
A: Muckarduva!
I: *forsätter borsta tänderna* Men ååh, nu fattar jag! Du-va. duva, som i fågeln!
A: Yes, vet du hur man ser att en bil kommer från Kina?
I: Den är gul!
A: Det är en rishög
I: Jag fattar inte...
A: Ris, som det man äter i Kina?!
I: Ja, det fattar jag, ju! *självklarasta saken i världen*
A: Rishög=dålig bil
I: Säger man så på riktigt eller kom du på det nu?
A: Nej, Ida, man säger så... Vet du hur man ser att en bil kommer från turkiet?
I: Den är insmord i turkist yoghurt! *Asstolt för att ha knäckt gåtan!*
A: Eh, nej. På vindruteturkarna. Vet du hur man ser att en elefant har vatt i ett kylskåp?
I: Nej.
A: Det är fotspår i smöret!
I: Jag fattar inte!
A: *Viker mig av skratt*
I: Men varför just i smöret?

Det är så kul att berätta sånna får Ida, för även om hon har hört dom förr, kan hon inte för sitt liv komma på svaret!

Amanda - The one and only, Ida Marie Petersson! STORT HJÄRTA

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag måste påstå med högt jubel att jag är väääldigt rolig :P Du med med alla dessa komentarer ;) Special credit för ditt stora hjärta - du får ett MEGA hjärta tillbaka! MWAH

2010-11-11 @ 07:59:32
Postat av: lovisa

Godmorgon:)

2010-11-11 @ 08:38:34
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0