svärdet i stenen i backen

Efter tips från Linda, Atle och Maren letade jag och Ida oss ut till madlasandnes för att titta på vikinga monumentet sverd i fjell. Linda hade skrivit upp vart vi skulle hoppa av bussen, Maren vilken buss vi skulle ta och Atle visad bilder. Jag glömde dock vilket numer det var på bussen vi skulle ta och i all hast glömde jag Lindas lapp. Vi kom fram till slut iaf. Det var dock en fet besvikelse. På Atles bilder ser svärden gigantiska ut, typ 20-30 meter. Och Linda sa att vi var tvugna och gå på stranden en bra bit för att komma fram till dom. Så jag avr beredd på en lång, mysig strandprommis och tre gigantiska svärd. Tss...


Den långa vandringen (är inte det en barnfilm med dinosaurier?) började med att Ida fick ont i hälen.

100 meter efter busshållsplatsen ser vi detta. Med hjälp av Atles bilder förstod jag att det var detta vi kom för att kolla på!

Ingen höjdare med vita converse

Här har vi det!

Pettsson hade snoffsat upp sig! ;)

Var detta stranden vi skulle gå länge på, Linda? Jag vill inte kalla det strand, utan en grusgång vid vattnet. "Åh, Stavanger är sååå känt för sina vackra stränder" Jag har ta mig fan inte sett en riktig strand på år och dar. (Ringenäs räknas inte!)

Småttingar

Solnedgång

Strösta svärdet underifrån

Ganska hyffsad bild av Amanda Rimér ;)

Fining!

Solnedgång!



Mamma, Stavanger har inte lika fina busskurer som Helsingborg eller Åhus....

Sen snodde denna f-maskinen hela 15 riksdaler av oss och vi fick inte ens en cola!

Amanda - Tack för dagen Pettsson



Kommentarer
Postat av: mammis

Ja det var fina bilder, men inte sååå fina busskurer, som sagt!

2010-11-07 @ 21:22:51
Postat av: Amanda

Nej, jag menar ju det! Den var inte inredd alls. Bara massa ruttet trä. Ingen busstidstabell. NADA! Värdelösa stavanger!

2010-11-07 @ 22:15:55
Postat av: Amanda

INTE ENS EN BÄNKJÄVEL!!!

2010-11-07 @ 22:17:27
Postat av: mammis

Dååååligt

2010-11-08 @ 12:19:34
Postat av: ÅSA

Coolt. vart finns de där svärden?

2010-11-08 @ 12:58:26
URL: http://enjaveltill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0