ojdå

Vädligt spontan utgång igår. Så spontan att vi inte visste om den förens vi stod inne på Beverlys dansgolv med varsin öl i handen. Kvällen var dock jävligt lyckad! Det hela började på helt rått, en sushibar där Lisa jobbade sin andra kväll. När vi kom var det några stycken som satt och åt sushi från ett rullband. Det var hur coolt som hälst. Man satte sig vid baren tog de tallrikarna man ville ha och betalade sedan för de olika färgerna på tallrikarna. Hur coolt som hälst. Det var bara synd att jag redan ätit och att Louise inte gillar fisk... Vi tog iaf en kanna med te. De serverade tet i små esspressokoppar. Värdelöst! Jag vill ha en stoooor kopp och sitta och mysa. Efter en stund kom Ritchi och beställde en drink. Lisa kom fram och frågade om jag och Louise inte också ville ha det. Hon sa att hon kunde göra en jättegod en så vi sa att vi kunde dela. Mest för att hon skulle få visa för sin bartenderpojkvän att hon kunde. Men den var god! Tingeling hette den och var en slush-liknande äppeldrink. Sjukt gott. Så vi beställde en till. Undertiden hade det börjat välla in med folk. Vid bordet bredvid oss att två killar. Som mamma hade uttryckt det "they're one of those". Vittvin, poolotröja och halsduken knuten tajt runt halsen. Bordet brevid dom satt ett killgäng. Fast än att det inte var mer än en halv meter mellan dom och de satt i samma soffa kunde dom inte vara längre ifrån varandra. Herre gud vad olika människor de finns. Det var så komiskt, bögarna var där för ett glas vitt och lite socialt umgäng, de andra killarna var där för att spruta champange (det har tydligen inte blivit förbud mot det i Stavanger, än) och sjunga Hejja-klacks-sånger varje gången någon dom kände kom in genom dörren. Och det var några gånger det... Jag tror de var runt 5 pers när de kom. När vi gick där ifrån stod det ca 20 25-åriga killar runt ett fyramanna bord och sjöng Glory glory ManUnited. Höjden av manlighet? Våra vänner bögarna såg måttligt roade ut, och jag förstår dom!

Sen gick vi som sagt in på Beverly. Fult med folk. Fulla människor i åldrarna 18-döden. Det är en sånn härlig blandning med människor där. Ritchi älskade det. Han älskade det så mycket att han hann med att söka jobb där 2 gånger under kvällens lopp.

Efter en hamburgare (för min del) och kebbab (för Lojs och Ritchis del) traskade vi hem åt. Jag och Louise konstaterade att detta var den bästa dagen på länge. Hela vägen hem snackar jag och Louise engelska med varandra. Jag drömmde på engelska och när jag varknade var det första jag tänkte God, I'm thirsty. Sen kom jag på mig själv.

Idag ska vi inte göra någonting. Kolla Grey's hela dagen lång. Sitter på varsin dator och nördar oss. Jag har iaf vatt duktig och gått in till bunnpris inne i stan. (För att köpa godis och kaviar, men ändå, det räknas fortfarande! ^^)




Dr. Alex Karev

Amanda - Ska nu njuta av godis och utsikt i form av Justin Chambers som Karev :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0