ledig onsdag

Älskar att jag är ledig varannan onsdag. Det är så jävla härligt! Det är inte varje onsdag så att man blir van vid det, utan det kommer sådär woho jag är ledig, och jag tar inte det för givet! Idag har jag inte ont i magen, som förra ledig-onsdag.  Idag ska jag kolla lite flygbiljetter, laga mat och gå och handla. Inte allt för ansträngande saker.

Igår hade jag och Lojsilu höstkväll. Vi satt uppkrypna i varsin ände av soffan med filtar, tofflor och tjocktröjor, varsin mugg te i handen och nös var tredje minut. För att göra det extra höstigt kollade vi x antal One Tree Hill-avsnitt. Japp nu börjar det iegn. Vi har börjat kolla från första, först. Första avsnittet, första säsongen. Det är braaaaaa! :)

Igår på jobbet:
Kund: Vart kommer du ifrån med en så flott dialekt?
Jag: Halmstad
Kunden ser frågande på mig.
Jag: Halmstad. Det går upp ett ljus för mig, så jag tillägger: I Sverige.
Kunden: Åh du kommer från Sverige du?! Jag som trodde du var norsk! Inte konstogt att du hade en så fin dialket när du kommer från Sverige! Jag skulle så gärna vlija vara svensk!
Linda ligger under kassan och försöker kväva skrattattackerna.

Amanda - PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0