regn

Slutade för fyra timmar sen. Och vad har jag gjort på dom fyra timmarna. Gått hem i regnväder. Jag kommer för evigt att kalla riktiga (helt random) regnskurar för Stavanger-väder - för det är det. Det är Stavanger i ett pyttelitet nötskal. Jo, visst då, det har sin charm. Dock inte när man går från jobbet i nya vita converse och det rosa paraplyet står fint iställt i paraplystället på jobbet. Det samma gäller mina gå-till-och.-från-jobbet-skor- Eller de är inte i paraplystället, men de står på jobbet. Som tur var tog inte mina nya convisar nån större skada. Iaf inte om man jämför med de gamla, nu gråa, ihoplimmade paret som nu har en parmanent plats på skohyllan. Slänga? Nej då, dom har ett snetimentalt värde. (Y)

Jag har lagat mat med. Om man räknar rota-i-kyl,-frys-och-skaferi-och-snor-ihop-det-vi-hittar som att laga mat. Det blev kött marinerat i hicory-sås och makaroner sen 1800-talet. Trode att all min pasta var slut, men icke. Då letar man lite längre in i gömmorna så ska man nog hitta det med! Resultatet var ingen höjdare, särskilt inte då såsen inte var en marinad, utan bara, just det - en sås. Men jag orkade inte bestiga rema-backen så då blir det så. Imorgon ska jag laga riktig mat. Jag lovar!

Nu ska jag tvätt, sen ska jag plocka undan redan tvättade tvätt och sen prata med mammie ♥

Amanda -I know that girl no longer exists

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0